Route is een innovatieve methode die de eintermen en leerplandoelen vanuit een open blik realiseert.
“Route geeft ons als leerkracht opnieuw vrijheid om rond de kernmethode zelf nog zaken aan te bieden. Het niveau ligt hoog en in iedere oefening raak je nieuwe en andere leerdoelen aan. In het begin is deze aanpak wennen, zowel voor de leerkracht, als de leerling. Toch merk je na één semester hard werken reeds het verschil op. Door de vele herhaling van al deze leerstof, blijft die fris in de hoofden van de leerlingen en lijken ze nu al meer te kennen dan vroeger.
Dankzij het feit dat er steeds wordt teruggekeerd naar de leesvaardigheid en het begrijpend lezen, maken onze leerlingen grote sprongen in deze belangrijke vaardigheid.
Ook de grote zelfstandigheid waar Route op inzet is een heel grote troef! Dat hebben we letterlijk mogen ervaren in de afgelopen periode van het thuisonderwijs.
Dit allemaal zorgt ervoor dat het vak Nederlands naar een ander, hoger niveau getild wordt en dat je terug met veel enthousiasme voor de klas kan staan.”Joke De Beleyr, leerkracht Nederlands,
SJKS, Sint-Niklaas
GROEI: interactief oefenmateriaal
Je hebt zelf de keuze om de methode met of zonder Diatoetsen Nederlands aan te schaffen. De methode werd onafhankelijk van de taaltoetsen ontwikkeld, maar sluit mooi op de inzichtelijke rapportages aan.
De moeilijkheidsgraad van teksten en opdrachten binnen de thematische modules loopt in Route op van
elementaire geletterdheid (groen) naar maatschappelijke geletterdheid (paars) voor de eerste graad
maatschappelijke (paars) naar gevorderde geletterdheid (bruin) voor de tweede graad
Zo werk je aan de leesvaardigheid van je leerlingen.
Is het tekstmateriaal te makkelijk of te moeilijk binnen de basisroute? Geen probleem, want binnen de modules kun je ook nog extra lesmateriaal terugvinden in de handleiding om gedifferentieerd te werken aan alternatieve routes.
leerwerkboek voor de eerste graad, ca. 420 blz., beschikbaar vanaf mei 2019
“Een leermethode geschreven vanuit de leerplandoelstellingen met leerstof opgebouwd rond actuele onderwerpen. Deze geïntegreerde methode vermijdt het hokjesdenken en besteedt de nodige aandacht aan de vaardigheden.
Dankzij concrete evaluatiefiches krijg je een goed beeld van het kunnen van de leerling.”
Sara Peeters, leraar Nederlands,
Instituut Maria Koningin, Dilsen-Stokkem
Benieuwd naar de voordelen van onze leermiddelen en het Dia-leerlingvolgsysteem (Dia-LVS)? Wij maken graag een vrijblijvende (online) productpresentatie. Bel ons of vul het formulier hiernaast in. Wij maken dan graag een afspraak.
Bedankt! We nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Neem contact op met onze helpdesk:
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9.00 - 12.00 uur.
Of stuur ons een e-mail op: welkom@diabe.be